יוהנס פסיון

יוהנס פסיון

 י.ס. באך – יוהנס פסיון

תזמורת הבארוק ירושלים

ג'ושוע ריפקין, מנצח

קרן מוצרי, סופרן ; אביטל דרי, אלט; ריכרד רש, טנור; דרו סנטיני, באס- בריטון

מקהלה: לירון גבעוני; סופרן, איפגניה וורבס; אלט, הלל שרמן; טנור, חגי ברנסון; בריטון

יצירתו האלמותית של באך, יוהנס פסיון, בניצוחו של ג'ושוע ריפקין (ארה"ב) ובהשתתפות סוללת זמרים סולנים מהארץ ומהעולם

ג'ושע ריפקין ותזמורת הבארוק ירושלים. צילום: מקסים ריידר

 

22.03 בשעה 13:00 – אולם צוקר היכל התרבות תל אביב לכרטיסים לחצו כאן או בטלפון 6119*

23.03 בשעה 20:30- אלמא זיכרון יעקוב לכרטיסים לחצו כאן או בטלפון 9080*

24.03 בשעה 20:30- קונסבטריון באר-שבע, לכרטיסים לחצו כאן או בטלפון 6119*

25.03 בשעה 20:30- אודיטוריום ימק"א הבינלאומית ירושלים, לכרטיסים לחצו כאן או  בטלפון 6119*

 

הפסיונים, סיפור צליבתו של ישו, הולחנו על ידי מלחינים רבים. הסיפור הדרמטי על אירועי חייו של ישו עד לצליבתו מהווים בסיס נפלא לשילוב מגוון סגנונות מוסיקליים דרמטיים. לפסיונים גם תפקיד מיוחד בהחייאת מורשתו של באך עוד במאה ה – 19. אחרי שנשכחה המוסיקה שלו כמעט כליל למשך כ – 75 שנה, הביאה מנדלסון למוקד ההתעניינות של אוהבי המוסיקה, כאשר ביצע את ה"מתאוס פסיון" ב – 1829. שנים ספורות לאחר מכן, ב – 1833, בוצע לראשונה, מאז תקופת חייו של באך, אף ה"יוהנס פסיון".

מאז פוקדות שתי יצירות הפאר הללו את בימות הקונצרטים בכל העולם בתדירות רבה. גם בארץ, שעד לפני זמן לא רב נפסל רעיון בצוען מטעמים אידיאולוגיים – דתיים, ניתן לשמוע את הפסיונים מאת באך לעתים מזומנות. אולם, הבצוע של תזמורת הבארוק ירושלים עם המנצח ג'ושוע ריפקין, מבטיח בכל זאת להיות ארוע יוצא דופן בנוף המוסיקלי הישראלי בשל השאיפה לבצע את היצירה במתכונת הקרובה לזו שעמדה לרשותו של המלחין ושאליה כוונו רעיונותיו המוסיקליים. כך, ישמשו ארבעת הסולנים, מהשורה הראשונה של מבצעי באך בעולם, הן בתפקידי סולו, הן בתפקידי מקהלה – כפי שהיה נהוג בלייפציג של באך. בקטעי המקהלה יצטרפו אל הזמרים-הסולנים ארבעה זמרים נוספים בתפקיד "ריפיאנו" – התמיכה, או המילוי המקהלתי. הרכב מצומצם זה, מעבר להיותו מוצדק מבחינה היסטורית, מאפשר אף מידה מירבית של שקיפות וגמישות החיוניים כל-כך לביצוע יצירותיו של באך.

 

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *